donderdag 17 maart 2011

Duisternis van Gillian Flynn

Titel: Duisternis
Auteur: Gillian Flynn
Uitgeverij: de Boekerij
Gelezen in de periode: 8-12 maart 2011




Recensie:
Leuke recensie van gelezen en ze werd aangeraden door Karin slaughter (een van mijn favorieten). Nooit eerder iets van gelezen, dus maar even in de bieb geleend. Best wel een spannend boek, vanuit verschillende hoofdpersonen van de familie Day wordt het verhaal verteld in het verleden en heden, de titels van de hoofdstukken geven aan wie en wanneer, bijvoorbeeld: Libby day, nu.
De familie day die bestaat uit moeder met drie dochters en een bijna volwassen zoon hebben een catastrofe meegemaakt in 1985. Iemand moordt in een avond de moeder en twee dochters uit,. De jongste dochter Libby rent weg en overleeft, maar moet wel door de kou een aantal tenen en een vinger missen. De zoon Ben wordt beschuldigd en zit al 20 jaar in de gevangenis als het verhaal begint. Is hij nou wel of niet schuldig.
Leuk: er wordt langzaam maar zeker steeds meer duidelijk en je wordt steeds benieuwder naar het echte verhaal.
Minder leuk: de duivelsverhaallijn en het onterechte beschuldigen van pedofilie spraken mij niet aan in het boek.

Favoriete passage (lekker cynisch):
" Ik weet niet eens hoe iedereen hier heet. Als een van die vrouwen het hoekje om zou gaan, zou ik niet eens 'Ach, die arme mevrouw Zalinsky is gestorven' kunnen zeggen. Ik zou moeten zeggen: 'Dat ouwe secreet van de overkant is de pijp uit'... "

Beoordeling:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat ontzettend lief dat je de moeite wilt nemen om commentaar achter te laten!
Dat stel ik zeer op prijs.
Liefs Leonibg