maandag 25 juni 2012

Engeleneiland Camilla Lackberg

Titel: Engeleneiland
Auteur: Camilla Lackberg
Uitgeverij: Anthos
Gelezen in de periode: Meteen in de week nadat hij uit is in Nederland, juni 2012



Recensie: Lekker een nieuwe titel van Camilla. Weer een prachtige drijvende vrouw onder water op de kaft. En wederom een verhaal dat zich afspeelt in en om Fjallbacka. Gelukkig doen alle hoofdpersonen weer mee.
In dit verhaal dat zich afspeelt in begin 1900 en nu, komen dit keer wel heel veel personages voorbij. Als je niet bekend bent met de vaste hoofdpersonen (Erica, Patrick, Gosta, Paula, Dan en Anna) dan moet je wel erg veel personages leren kennen.
Als je net als ik fervent lezer bent van Camilla's verhalen, kun je het prima hebben;)
Ik begrijp wel dat de VN thrillergids daardoor slechts *** geeft.
Ik vind het erg knap dat Camilla er keer op keer in slaagt om het verleden en het heden te laten samenkomen.
Eerlijk gezegd vond ik de laatste twee boeken wel iets beter.
Ik vind het ook opvallend dat er weer dode kinderen een rol spelen in dit verhaal.
Ik heb daarnaast haast een beetje medelijden met Anna dat zij weer een heftig voorval moet meemaken. Na een mishandelende ex en een overleden baby in eerdere verhalen, nu wederom een pittig drama!
Wel een lekker spannend, vlot geschreven boek.

Ik zou zeggen: lees hem gewoon en kijk wat je er zelf van vindt!
Beoordeling:***(*)

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat dit boek spannender is dan haar eerst want daar ben ik echt niet weg van.

    Groetjes,

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat ontzettend lief dat je de moeite wilt nemen om commentaar achter te laten!
Dat stel ik zeer op prijs.
Liefs Leonibg